-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17301 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا نبايد پسر و دختر از مصاحبت با هم لذّت ببرند و چرا اگر چنين كنند، خداوند در چشمان آنها آتش مي افكند؟
خداوند حكيم، با معاشرت و مصاحبت زن و مرد مخالفت نيست، بلكه خود آنها را به صورت زن و مرد آفريده و كشش جنسي فوق العاده اي بين آنها ايجاد نموده تا در آغوش مهر و محبّت يكديگر بياسايند و آرامش يابند. از اين رو، روابط جنسي زن و مرد را كاري نيكو و شايسته اجر مي داند. مخالفت اسلام با بي بندوباري و هرج و مرج جنسي است; خداوند مي خواهد غريزه جنسي به طور معقول اشباع گردد. اگر قرار باشد هر جواني با هر كس كه خوشش آمد در آميزد و بعد از مدّتي كاميابي او را رها كند و سراغ طعمه ديگري برود و در اين ميان به زنان شوهردار و محارم خود نيز چشم طمع داشته باشد، امنيّت اجتماعي به مخاطره مي افتد و جامعه آلوده مي گردد و هزاران فرزند نامشروع، بدون سرپرست در خيابان ها و پرورشگاه ها به حال خود رها مي شوند و در آينده اين بچّه هاي محروم از آغوش مهر و محبّت پدر و مادر به صورت افرادي عقده اي و سنگدل بلاي جان ديگر انسان ها مي شوند.
پس خداوند از مصاحبت پسر و دختر به طريق معقول و منطقي حمايت مي كند; امّا با نوع غربي آن كه منجر به پاشيده شدن اساس خانواده و از بين رفتن حيا و عفت مي شود مخالف است. هم چنان كه اسلام با اصل خوراك و پوشاك موافق است; ولي اجازه نمي دهد افراد بدون رعايت ضوابط و موازين از هر چه خوششان آمد در اين راه استفاده كنند. به همين جهت استعمال مواد الكلي كه عقل را زايل مي كند ممنوع كرده و يا اجازه نمي دهد از مغازه شيريني فروشي، كسي بدون رضايت صاحب آن به اندازه سرسوزني شيريني به دهن بگذارد.
و امّا اينكه چرا در چشمان آنها آتش مي افكند؟ موضوع تعجّب آوري نيست. زيرا از هر چيزي بايد مناسب با آن استفاده كرد وگرنه ضربه مي خورد و صدمه مي بيند; از يك خودنويس ظريف نمي توان كار يك آچار را توقّع داشت. براساس نصوص ديني و حتّي دانش روز، بازتاب عمل حقيقتي انكارناپذير است. دين سهم حاجات آدمي از اعضا بدن او گرفته تا روح و عقل و دل وي را در نظر گرفته; امّا از آنجا كه جهان و انسان مجموعه اي قانونمند هستند نمي توان خارج از قوانين زندگي كرد. بويژه وقتي كه اعتقادات ديني نيز داشته باشيم. تجربه آزادي مطلق غرايز و خواست ها در جوامع ديگر، آن چنان تلخ است كه هيچ عاقلي به تكرار آن رغبت نشان نخواهد داد. نگاه، نيازمندي و شوق مي آورد و هوس آلوده را بيدار مي كند، خواستني كه تا غرق شدن، سوداي ايستادنش نيست. تنها دين است كه اين نياز را در مسيري صحيح مي اندازد و سپس آن را تأمين مي كند. چنانكه براي اين چشم، سهمي هم از وراي اين دنيا در نظر گرفته شده و قرآن عزيز از آن خبر داده است. در توصيف بهشت مي خوانيم: در آنجا هر آنچه اتشهاي نفس و لذّت چشم باشد، وجود دارد و شما در بهشت ابدي خواهيد بود(19). چگونه مي توان از چنين وسعتي غافل شد؟

(بخش پاسخ به سؤالات )
             جــوانان
             جوان و انحرافات جنسي                      اسـتمناء             

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.